Instruktions video för 800 hästars C6:a..

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Instruktions video för 800 hästars C6:a..

Inlägg av Mange_C5 »

Hur kul är det att vara ägare (Han som filmar) när det slutar så här?? :shock:

http://videos.topredline.com/video/f/bf ... 2ee33e.htm
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Kan man inte köra ska man kanske stå bakom kameran.. Eller racea med nåt lite mer lättkört, en 5 växlad lada kanske.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

2 inlägg borttagna efter ett mail från en kvinna som inte alls uppskatte det ni skrev om tejer som bilförare. Ni som skrev vet vad det gäller så inga fler såna inlägg tack.

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Politisk korrekthet är viktigt i dagens samhälle. :roll:
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

Stingray skrev:2 inlägg borttagna efter ett mail från en kvinna som inte alls uppskatte det ni skrev om tejer som bilförare. Ni som skrev vet vad det gäller så inga fler såna inlägg tack.

Tommy

Men hur orka :?: ingen rök utan eld lr :roll:
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

inget illa ment med det där,men jag bara undrar hur man orkar lägga energi på att gnälla om nåt sån som det stog i inlägget. :D

tänk om nån som verkligen har "kastat sten i glashus" råkar se att nån skriver så, kan den människan då kalla det mobbing ? :roll:

nä nu va ja dryg, men ändå.
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Alla skämt är ok så länge ingen tar illa upp. Undrar varför kvinnan i detta fall tog illa vid sig? Blir opersonligt och få tar det på allvar om man inte ens vågar skriva här på forumet att man inte gillar vissa saker som skrivs. För visst finns det förbaskat bra kvinnliga bilförare som skulle få oss andra här på forumet att se ut som tjejen i videon.

Här kommer en blogg! ( Inte min) :wink:
ps. Min fru håller med mig :)

"Man kan inte ta åt sig på någon annans vägnar
Jag blir så jävla trött på folk som hela tiden ska "ta åt sig" av bilder/texter/va fan som helst. Det är OMÖJLIGT att säga att man mår dåligt på grund av att någon annan förolämpas. För när man hävdar att man tar åt sig så skyller man på någon annan. Det finns dock ingen annan än en själv som avgör vad man tar åt sig av. Detta är varken ickefalsifierbart dravel eller positivismsnack. Det är ren jävla logik.

Om någon förolämpar dig kan du naturligtvis ta åt dig eftersom någon ifrågasätter vad du är värd. Om jag förolämpar din kompis kan du inte ta åt dig överhuvudtaget. Du kan inte säga att du mår dåligt över att jag mobbar din kompis. Du kan däremot må dåligt över att du inte ingriper. Ångest kallas det för; förmågan att inte bestämma sig.

Lika lite kan du ta åt dig om jag förolämpar en grupp du råkar tillhöra. Det är faktiskt helt upp till dig att välja vilken grupp du tillhör, även kön. Då menar jag naturligtvis inte att du ska byta kön utan att det är upp till dig om kritiken gäller dig. Om du inte instämmer i generaliseringar så finns ju inte kritiken. Annars instämmer du ju i generaliseringarna och följaktligen är kritiken relevant.

Vad jag närmast har i åtanke är deeped (via drf) som gav sig in i strid med "knallpulverfeminister". Eller snarare, jag syftar på dessa feminister. En av dessa idioter skapade en diskussion där hon ifrågasatte en bild i någon av den oändliga mängden skittidningar. Hon hävdade att lagstiftning borde finnas för att hon ska slippa "utsättas för [sådana] förnedrande bilder". Faktum kvarstår att hon inte är förnedrad på något sätt. Inte ens nästan. Det framgår i alla falla inte av hennes kommentarer att det skulle vara hon som framträdde på bilden.

Så hur kan hon vara förnedrad? Det hon faktiskt hävdade var att hon inte klarar av att titta bort när det dyker upp en, enligt henne, förnedrande bild i en tidning. Att använda det som argument för att förbjuda alla sådana bilder är en aning ohållbart. Annars tycker jag att man ska förbjuda idioter som henne att leva eftersom jag inte klarar av att låta bli att svara med sarkastiska inlägg och därför förlorar dyrbar tid. Så trevlig världen skulle bli då. "
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Det är ju han som äger bilen som är ett "pucko" hur fan kan man låna ut en 800 hästars Corvette till en snorunge på 18 år ? :shock:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

lite okontrollerat

Inlägg av Ingo »

COOLMACHINE skrev:Det är ju han som äger bilen som är ett "pucko" hur fan kan man låna ut en 800 hästars Corvette till en snorunge på 18 år ? :shock:

8)
håller mer..
Det är nog erfarenheten på föraren inte könet som brister...
Antagligen är väl ägaren/filmaren inte så mycket äldre...... :D
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Jag har en ide vad sägs om att om vi inte talar om problem så försvinner det av sig självt :?

Jag vet inte vad de tidigare två inläggen skrev om kvinnliga förare och det är bra att forumet gallras så att det inte främjar taskiga attityder men jag tycker att man bör få dela med sig av sina iakttagelser!

Själv är jag inte snabbast på banna hamnar alltid bland dem sista man jag har väldigt kul och på vanliga vägar kör jag på vissa delar lite snabbare än vad hastighetsskylten tillåter men jag kör med huvudet, har aldrig råkat ut för någon trafik olycka (har haft körkort sen 98, blev nyligen tvungen att byta bild) och utsätter inte andra för fara.

Men det finns tre förar typer jag irriterar mig på:

1) Idioten, utsätter andra för fara genom att vara väldigt offensiv, omogen och bus kör vid fel tillfällen

2) Söndags föraren som sitter med pannan mot fram rutan och orsakar köer för att de inte klarar att följa trafik rytmen. Dessa ska inte underskattas då de är lika farliga som idioten för de orsakar långa köer på enfiliga landsvägar och när folk ska köra om dem uppstår olyckor. Jag har haft bussar i linje trafik som legat på min körfält, det är väldigt obehagligt!

3) Folk som tycker att bilen är något illa ont som bara är tillför att ta sig från punkt A till B och har inget som helst intresse av att lära sig bruka den. Dess är de som alltid kanar av vägen när första snön eller blixt halkan kommer för är det skyltat 50 så kör de 50

Nu råkar min iakttagelse vara följande:

Idioten oftast är unga pojkar med utländsk på brå sk. blatte (jag får använda det ordet för jag är en blatte själv :lol: )

Söndags föraren brukar vara väldigt gamla gubbar och gummor

Bilen är onödigt ont, brukar vara folk som bara uppskattar bilens fälgar om man frågar vad tycker du om den bilen så säger de fina/fula fälgar. Tidigare tyckte jag att de bara var kvinnor som var så men det är snarare en folk sjukdom som drabbar allt för många oavsett kön, ålder och etnicitet.

Om ni nu har några synpunkter på min iakttagelser är ni välkomna att komma med invändningar jag tycker om att lära mig något nytt, så var god och radera inte denna tråd!
Corvette makes me smile ;)
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

frisk skrev:Alla skämt är ok så länge ingen tar illa upp. Undrar varför kvinnan i detta fall tog illa vid sig?

Lika lite kan du ta åt dig om jag förolämpar en grupp du råkar tillhöra. Det är faktiskt helt upp till dig att välja vilken grupp du tillhör, även kön. Då menar jag naturligtvis inte att du ska byta kön utan att det är upp till dig om kritiken gäller dig. Om du inte instämmer i generaliseringar så finns ju inte kritiken. Annars instämmer du ju i generaliseringarna och följaktligen är kritiken relevant.
"
Jag håller inte riktigt med "Lika lite kan du ta åt dig om jag förolämpar en grupp du råkar tillhöra", du måste själv befinna dig i den situationen för att uppleva den känslan (försök att beskriva färgen blå för en blind)

Jag är en iranier och ser ut där efter, jag käkar sill, dricker nubbe och på telefon kan ingen höra min etnicitet (jag låter som en 08
:wink: ). För ett tag sedan åkte jag T-bana i ett område som där det bor fler utlänningar och det stod en tonåring. Han åt febrilt nötter och slängde skalen på golvet. En annan gång var jag på en biograf med ungdomar som inte kund hålla tyst. Båda av dessa gånger blev jag väldigt irriterad på dem utöver det vanlig och anledningen till det var att vid båda dessa tillfällen så såg ungdomarna ut att ha samma härkomst som mig. De skull kunna till utseendet vara mina små bröder eller jag när jag var yngre. Det gjorde mig väldigt irriterad för jag vill inte associeras med dem! I vissa fall kan man inte välja vilken grupp man tillhör, etnicitet är ett av fallen!

Ex. har zigenare dåligt ryckte för att det finns några som beter sig skamligt och det drabbar alla dem.

På samma sätt skulle du säker inte uppskatta ex. att din etnicitet skulle har ryktet vara pedofiler, speciellt om du skulle vilja arbeta på dagis.

Personligen tycker jag att det är OK att komma med icke politisk korrekta kommentarer så länge de följs av något argument och inte är tomma på hopp
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Den där videon är väldigt mörk på min dator, var det en sladd eller körde de av vägen? Man ser att ljusen rör sig men inte mycket mer
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Min åsikt är att även vi med enbart infödda svenskar i stamtavlan åtskilliga generationer tillbaka kör precis lika oansvarigt som "unga pojkar med utländskt påbrå". Jag känner till helsvenska idioter likaväl som nysvenska idioter. Jag har inte varit oansvarig idiot lika frekvent som många av dem, men när körkortet var nytt utfördes dumheter som kunde slutat med att både en och två fullsatta bilar i hög fart hamnat i diket.
Det kändes kul då, men jag kan inte göra det idag. Köra fort, visst, på lämplig plats och sätt och utan att utsätta andra för ofrivillig fara.

Jag känner att som förare ansvarar jag för mina passagerares säkerhet. Tex blir det inget bilåkande med mig om bilbälte inte används. Detta till några kompisars och inte minst min flickväns protester. :(
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Nja nu va det en blogg hämtad från nätet och visst känns just det stycket lite luddigt. Men kontentan är ändock att om du tar åt dig, då har DU blivit träffad för att du känner igen dig av kritiken/förolämpningen. Alltså borde du ta åt dig och inse att nått är galet med ditt handlande. Känner du inte igen dig så ska du heller inte ta åt dig.

Känner att det finns mycket att diskutera angående detta ämne men det känns inte som rätt forum.
Användarens profilbild
vettnisse
Rookie
Rookie

Inlägg av vettnisse »

Hej! Verkar som det blivit en stor sak av bla det jag skrev så (jag tänkte att jag skall be tjejen ifråga om ursäkt ) som tog illa upp. det var kanske lite fånigt skrivet men men nu verkar skadan redan vara skedd så detta är allt jag kan göra, skall tänka mig för nästa gång....

Mvh: Henrik
Varför gråta över spilld mjölk drick mer ÖL !!!

c4 cab -92
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Naza skrev:Jag har en ide vad sägs om att om vi inte talar om problem så försvinner det av sig självt :?

Jag vet inte vad de tidigare två inläggen skrev om kvinnliga förare och det är bra att forumet gallras så att det inte främjar taskiga attityder men jag tycker att man bör få dela med sig av sina iakttagelser!

Själv är jag inte snabbast på banna hamnar alltid bland dem sista man jag har väldigt kul och på vanliga vägar kör jag på vissa delar lite snabbare än vad hastighetsskylten tillåter men jag kör med huvudet, har aldrig råkat ut för någon trafik olycka (har haft körkort sen 98, blev nyligen tvungen att byta bild) och utsätter inte andra för fara.

Men det finns tre förar typer jag irriterar mig på:

1) Idioten, utsätter andra för fara genom att vara väldigt offensiv, omogen och bus kör vid fel tillfällen

2) Söndags föraren som sitter med pannan mot fram rutan och orsakar köer för att de inte klarar att följa trafik rytmen. Dessa ska inte underskattas då de är lika farliga som idioten för de orsakar långa köer på enfiliga landsvägar och när folk ska köra om dem uppstår olyckor. Jag har haft bussar i linje trafik som legat på min körfält, det är väldigt obehagligt!

3) Folk som tycker att bilen är något illa ont som bara är tillför att ta sig från punkt A till B och har inget som helst intresse av att lära sig bruka den. Dess är de som alltid kanar av vägen när första snön eller blixt halkan kommer för är det skyltat 50 så kör de 50

Nu råkar min iakttagelse vara följande:

Idioten oftast är unga pojkar med utländsk på brå sk. blatte (jag får använda det ordet för jag är en blatte själv :lol: )

Söndags föraren brukar vara väldigt gamla gubbar och gummor

Bilen är onödigt ont, brukar vara folk som bara uppskattar bilens fälgar om man frågar vad tycker du om den bilen så säger de fina/fula fälgar. Tidigare tyckte jag att de bara var kvinnor som var så men det är snarare en folk sjukdom som drabbar allt för många oavsett kön, ålder och etnicitet.

Om ni nu har några synpunkter på min iakttagelser är ni välkomna att komma med invändningar jag tycker om att lära mig något nytt, så var god och radera inte denna tråd!
Hehe ja det där känner man ju igen,kör bil hela dagarna i jobbet och ibland funderar man ju om vissa fått körkortet på postorder :D
inte undra på att vissa behöver 55 körlektioner för att överhuvudtaget klara av att hantera bilen..
Kör i mellan två filer,åt fel håll på motorvägen,åt fel håll i rondellen :shock: håller 70 på 110 mitt i sommaren,högerregeln va e det?,jasså ska man blinka också..... :roll: ett under igentligen att det inte händer mer olyckor..
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

COOLMACHINE skrev:Det är ju han som äger bilen som är ett "pucko" hur fan kan man låna ut en 800 hästars Corvette till en snorunge på 18 år ? :shock:

8)
Ja, så tänkte jag också.. :oops:

Märkligt att könstillhörighet skall poppa upp, spelar väl ingen roll vilket kön som gör vad, eller??

Skall ge ett exempel på hur fel eller rätt en del av en mening eller uttryck kan bli:

"En herrelös bil" i betydelsen En bil utan manlig person närvarande

eller

"En herrelös bil" i betydelsen En bil i rörelse utan kontroll

I tråden så är svaret väl närmast båda, tänker dock inte ge mig in i vem som har tolkningsföreträde. :?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re:

Inlägg av forsberg »

Stingray skrev:2 inlägg borttagna efter ett mail från en kvinna som inte alls uppskatte det ni skrev om tejer som bilförare. Ni som skrev vet vad det gäller så inga fler såna inlägg tack.

Tommy
Jag har också klagat men då hände det inget...hmmm :roll: :twisted:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Skriv svar