http://videos.topredline.com/video/f/bf ... 2ee33e.htm
Stingray skrev:2 inlägg borttagna efter ett mail från en kvinna som inte alls uppskatte det ni skrev om tejer som bilförare. Ni som skrev vet vad det gäller så inga fler såna inlägg tack.
Tommy
håller mer..COOLMACHINE skrev:Det är ju han som äger bilen som är ett "pucko" hur fan kan man låna ut en 800 hästars Corvette till en snorunge på 18 år ?![]()
Jag håller inte riktigt med "Lika lite kan du ta åt dig om jag förolämpar en grupp du råkar tillhöra", du måste själv befinna dig i den situationen för att uppleva den känslan (försök att beskriva färgen blå för en blind)frisk skrev:Alla skämt är ok så länge ingen tar illa upp. Undrar varför kvinnan i detta fall tog illa vid sig?
Lika lite kan du ta åt dig om jag förolämpar en grupp du råkar tillhöra. Det är faktiskt helt upp till dig att välja vilken grupp du tillhör, även kön. Då menar jag naturligtvis inte att du ska byta kön utan att det är upp till dig om kritiken gäller dig. Om du inte instämmer i generaliseringar så finns ju inte kritiken. Annars instämmer du ju i generaliseringarna och följaktligen är kritiken relevant.
"
Hehe ja det där känner man ju igen,kör bil hela dagarna i jobbet och ibland funderar man ju om vissa fått körkortet på postorderNaza skrev:Jag har en ide vad sägs om att om vi inte talar om problem så försvinner det av sig självt![]()
Jag vet inte vad de tidigare två inläggen skrev om kvinnliga förare och det är bra att forumet gallras så att det inte främjar taskiga attityder men jag tycker att man bör få dela med sig av sina iakttagelser!
Själv är jag inte snabbast på banna hamnar alltid bland dem sista man jag har väldigt kul och på vanliga vägar kör jag på vissa delar lite snabbare än vad hastighetsskylten tillåter men jag kör med huvudet, har aldrig råkat ut för någon trafik olycka (har haft körkort sen 98, blev nyligen tvungen att byta bild) och utsätter inte andra för fara.
Men det finns tre förar typer jag irriterar mig på:
1) Idioten, utsätter andra för fara genom att vara väldigt offensiv, omogen och bus kör vid fel tillfällen
2) Söndags föraren som sitter med pannan mot fram rutan och orsakar köer för att de inte klarar att följa trafik rytmen. Dessa ska inte underskattas då de är lika farliga som idioten för de orsakar långa köer på enfiliga landsvägar och när folk ska köra om dem uppstår olyckor. Jag har haft bussar i linje trafik som legat på min körfält, det är väldigt obehagligt!
3) Folk som tycker att bilen är något illa ont som bara är tillför att ta sig från punkt A till B och har inget som helst intresse av att lära sig bruka den. Dess är de som alltid kanar av vägen när första snön eller blixt halkan kommer för är det skyltat 50 så kör de 50
Nu råkar min iakttagelse vara följande:
Idioten oftast är unga pojkar med utländsk på brå sk. blatte (jag får använda det ordet för jag är en blatte själv)
Söndags föraren brukar vara väldigt gamla gubbar och gummor
Bilen är onödigt ont, brukar vara folk som bara uppskattar bilens fälgar om man frågar vad tycker du om den bilen så säger de fina/fula fälgar. Tidigare tyckte jag att de bara var kvinnor som var så men det är snarare en folk sjukdom som drabbar allt för många oavsett kön, ålder och etnicitet.
Om ni nu har några synpunkter på min iakttagelser är ni välkomna att komma med invändningar jag tycker om att lära mig något nytt, så var god och radera inte denna tråd!
Ja, så tänkte jag också..COOLMACHINE skrev:Det är ju han som äger bilen som är ett "pucko" hur fan kan man låna ut en 800 hästars Corvette till en snorunge på 18 år ?![]()
Jag har också klagat men då hände det inget...hmmmStingray skrev:2 inlägg borttagna efter ett mail från en kvinna som inte alls uppskatte det ni skrev om tejer som bilförare. Ni som skrev vet vad det gäller så inga fler såna inlägg tack.
Tommy