Hej igen,
för att på något sätt visa vad jag pratade om i mitt förra inlägg så vill jag gärna berätta att min andra märkesklubbs senaste klubbtidning kom i mina händer i veckan. Den är bara på 36 sidor inklusive fram och baksida.
Nu är det ju lite olika hur man är intresserad, men jag roade mig med att notera sammansättningen och fann då att den innehåller 1 sida årsmöte, 2 sidor sommar möte, båda gäller kommande möten. 2 sidor styrelse grejer, 3 sidor annonser, 2 sidor fram och baksida, 1 sida kaffedrickning och 1 sida redaktörn och 1 sida ordföranden.
Resterande var intressanta artiklar, inte ren teknik bara utan lite nostalgia, något intressant kåseri, utveckling av försäkringsmöjligheter (utöver MHRF), lite Hard Core teknik, reportage om en ny modell o.s.v. totalt fann jag 24 läsvärda sidor och då inkluderar jag redaktörens resp. ordförandens sida (som jag alltid finner läsvärda även i vår klubbtidning), men inte omslagssidorna.
Detta är väl något att ta efter, ett magasin hälften så stort men med , i mitt tycke 4 ggr så många läsvärda sidor som i vårt magasin! - Kommer inte ihåg riktigt men jag tror inte att det kommer ut lika ofta, men det kanske också kan hjälpa upp kvaliteten.
Och bilderna! Dom har ju riktiga bilder och inte frimärkstypen.
Jag hoppas att jag inte med mina inlägg nu har kvalificerat mig till att bli utsparkad ur klubben. det skulle ju i så fall bli precis efter mina första 10 år som medlem.
Corvette magasinet
Corvette Magasinet
Jag rörde naturligtvis till det hela. Visste inte hur jag skulle lägga till min nya kommentar till det ursprungliga inlägget.
Är det nån som vet om man kan koppla ihop dom nu i efterhand???
ragnar
Är det nån som vet om man kan koppla ihop dom nu i efterhand???
ragnar