Sida 1 av 1
Tillbaka till Tändstiftbytes problemet
Postat: sön mar 30, 2008 19:41
av vettnisse
Hej! skulle byta stift och fick se att det satt Platina i med tätningsbricka på

,
som skall täta mot toppen. Dom jag köpt är NGK tr6 stift som jag fick
som rekomendation från forumet,men dom var utan tätningsring och var
koniska istället, är detta ett problem

eller är det bara att montera i dom.
tacksam för svar. Mvh: Henrik
[/b]
Postat: sön mar 30, 2008 21:00
av Mattsson
Med Lt1 Alutoppar iaf på min 92a så kan man köra med både och altså vanliga med tätning och koniska jänke stift ex TR55/TR6 osv
Enligt Procharger Ska man ha AC R43LTS6 stift om man kör med deras kompressorsats men dom motsvarar nog TR6 skulle jag tro
Postat: sön mar 30, 2008 21:13
av vettnisse
Mattsson skrev:Med Lt1 Alutoppar iaf på min 92a så kan man köra med både och altså vanliga med tätning och koniska jänke stift ex TR55/TR6 osv
Enligt Procharger Ska man ha AC R43LTS6 stift om man kör med deras kompressorsats men dom motsvarar nog TR6 skulle jag tro
Tjena Mattson står snart i tacksamhetsskuld till dig för alla tipps och
råd du ger mig.

Ha det gott Mvh: Henrik