Sida 1 av 1
+24hk, +27Nm med portat FAST90 och LS2spjäll
Postat: mån apr 07, 2008 7:43
av vette.se
Vi bytte från ett standard LS6 insug med standard LS6 spjäll till ett portat FAST90 insug och ett portat LS2 spjäll och höjde effekten på bakhjulen med 24hk/27Nm !
Lite om bilen,
-03 Manuell
4:10 utväxling
412' block med AFR225 toppar och en väldigt snäll kam från en 350' med 224/224
VaraRam
Kooks headers
Borla Stinger
Effektkurvan,

Postat: mån apr 07, 2008 9:40
av Bengt
Fråga Anders :
"-03 Manuell
4:10 utväxling
412' block med AFR225 toppar och en väldigt snäll kam från en 350' med 224/224
VaraRam
Kooks headers
Borla Stinger
LS6 insug
LS6 Späll"
405 RWHP ????
Jämför man detta men en orginal LS6 motor så låter det som att det fattas effekt någonstans ?? Säg att den gav 440hk(8% förlust) i motorn med ovan spec. ?? Inte imponerande ? Släng på ett par LG Race headers på en orginal LS6 så borde man vara i samma trakter(en sådan bromsning vore intressant som jämförelse). Något känns o-bra med tanke på vad ett sånt paket KOSTAR ? En kambyte måste ge väldigt mycket. Vad är det för statisk kompression ?
Hur som helst: Detta är EXAKT vad Corvette Sverige väntat på; "Veckans bromsning"

Postat: mån apr 07, 2008 10:13
av vette.se
Bengt skrev:Fråga Anders :
"-03 Manuell
4:10 utväxling
412' block med AFR225 toppar och en väldigt snäll kam från en 350' med 224/224
VaraRam
Kooks headers
Borla Stinger
LS6 insug
LS6 Späll"
405 RWHP ????
Jämför man detta men en orginal LS6 motor så låter det som att det fattas effekt någonstans ?? Säg att den gav 440hk(8% förlust) i motorn med ovan spec. ?? Inte imponerande ? Släng på ett par LG Race headers på en orginal LS6 så borde man vara i samma trakter(en sådan bromsning vore intressant som jämförelse). Något känns o-bra med tanke på vad ett sånt paket KOSTAR ? En kambyte måste ge väldigt mycket. Vad är det för statisk kompression ?
Hur som helst: Detta är EXAKT vad Corvette Sverige väntat på; "Veckans bromsning"

Du missade en sak, den har en alldeles för snäll kam för denna motorvolym, kammen som sitter i är snäll redan på en 350´
Sen kan du inte jämföra US hästar med Europeiska, i Europa är det metriska hk i USA imperial hk, 430 us hk är ca 436 euro hk.
Det kommer komma upp mycket dynokörningar efterhand som vi kör, videos hamnar på youtube (RtuneRototest), vi ska sen börja lägga upp på vår hemsida med bild, dynokurva och beskrivning av vad som är gjort.
Till sist, lite inte på effektsiffrorna GM anger, amerikansk marknadsföring ..... vi körde en original C6 -07, den hade 337hk på bakhjulen

Postat: mån apr 07, 2008 13:49
av forsberg