avgasspjäll
-
- Nykomling
avgasspjäll
Hej allihopa är ny här på forumet samt ny som corvette ägare z06 06,har dock läst forumet länge,och nu när man har en bil så kommer frågorna, är det någon som har erfarenhet med fjärstyrd omkopplare till spjällen till avgassystemet har sett nått som såldes som (mild and wild) .Någon som provat eller något annat? 

Det var så kul som jag trodde!
-
- Corvetteexpert
Re: avgasspjäll
Kolla här: https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=8418slipstream skrev:Hej allihopa är ny här på forumet samt ny som corvette ägare z06 06,har dock läst forumet länge,och nu när man har en bil så kommer frågorna, är det någon som har erfarenhet med fjärstyrd omkopplare till spjällen till avgassystemet har sett nått som såldes som (mild and wild) .Någon som provat eller något annat?

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
-
- Nykomling
Det finns två varianter. En som beskrivits ovan som sändare-mottagare, och en där man installerar en knapp i konsollen med en kabel ner till säkringsdosan.
Den med sändare är ungefär som en automatisk garageöppnare i storlek och jag vet hur det är att hitta sändaren efter lite "aktiv" körning när man skall sätta in bilen.
Vidare kostar frakter och avgifter ofta lika mycket som varan när det är billigare grejer.
Jag har köpt en knapp som liknar antispinnknappen och monterat den på den "lilla luckan" i bakkant på mittkonsollen. Dragit två kabler under konsollen ner till säkringsdosan höger fram på golvet. Tagit ur säkringen till avgassystemet, klippt upp den och lödat på kablarna där. Har även satt en ny säkringshållare ca en dm bort så monteringen inte saknar säkring. Kostade ett par 10:or i material och var busenklet att sätta dit.
Ser helt ut som original och mycket enkelt att slå till knappen så blåsen öppnar/stängs.
/Lars/
Den med sändare är ungefär som en automatisk garageöppnare i storlek och jag vet hur det är att hitta sändaren efter lite "aktiv" körning när man skall sätta in bilen.
Vidare kostar frakter och avgifter ofta lika mycket som varan när det är billigare grejer.
Jag har köpt en knapp som liknar antispinnknappen och monterat den på den "lilla luckan" i bakkant på mittkonsollen. Dragit två kabler under konsollen ner till säkringsdosan höger fram på golvet. Tagit ur säkringen till avgassystemet, klippt upp den och lödat på kablarna där. Har även satt en ny säkringshållare ca en dm bort så monteringen inte saknar säkring. Kostade ett par 10:or i material och var busenklet att sätta dit.
Ser helt ut som original och mycket enkelt att slå till knappen så blåsen öppnar/stängs.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Mja, gillar man att pula i fickan efter sändaren så är ditt tips en höjdare!TwiZteD skrev:Kostar ca 600-700 kr hemma i sverige beroende av vem du köper från.
Verkligen värt det, köp köp
Bästa är den trådlösa man har i fickan, mkt coolare
// André

Men vill man kunna skifta snabbt och enkelt så tycker jag min och andras modell med en liten smidig knapp bakom växelspaken är helt perfekt!
Kostnad ca 30:- och en timmes arbete!

"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Nykomling
Måste säga att era förslag verkar vara ok bägge men finns dessa att finna här hemma eller måste man skicka efter?Och om har ni några företag att rekomendera?En sak till ,såg att det fanns snygga corvette solglasögon med logan på,är det nån som saluför glasögon i sverige,(man blir ju bländad varje gång man ser bilen)
Det var så kul som jag trodde!