C5- Bromsok bak på C4-85
Postat: sön maj 25, 2008 12:16
Har för mig att jag ställt frågan tidigare men minns inte riktigt vad vi kom fram till här.
Går i tankarna att försöka få dit C5 oken bak på åmin 85-a.
Oket i sig passar ju rakt på i mina original okfäste men frågan är hur man gör om man vill ha dit även C5:ans skivor. Som bekant har dessa ju en större diameter vilket naturligtvis betyder att det måste tillverkas adapterfäste. Det är väl i.o. för sig inte heller det stora problemet, men handbromsen??? Får ju såklart en större diameter även här....
Fråga är om nån annan här har experimenterat? Känns ju sådär att ge sig på att byta hela spindeln till C5, som säkerligen ändå inte passar på C4:an.
Visst, e medveten om att man inte får nån vansinnigt stor skillnad i bromseffekt men som det är nu så upplevs det som att bilen bromsar typ
80-20 i bromsförhållande fram/ bak.
Detta sedan jag monterat C5-ok/skivor fram. Har även tänkt att montera Bias-fjäder för att utjämna fördelningen men när jag nu ändå har prylarna liggandes kunde det ju va kul om man kunde hänga dit dom.
Går i tankarna att försöka få dit C5 oken bak på åmin 85-a.
Oket i sig passar ju rakt på i mina original okfäste men frågan är hur man gör om man vill ha dit även C5:ans skivor. Som bekant har dessa ju en större diameter vilket naturligtvis betyder att det måste tillverkas adapterfäste. Det är väl i.o. för sig inte heller det stora problemet, men handbromsen??? Får ju såklart en större diameter även här....
Fråga är om nån annan här har experimenterat? Känns ju sådär att ge sig på att byta hela spindeln till C5, som säkerligen ändå inte passar på C4:an.
Visst, e medveten om att man inte får nån vansinnigt stor skillnad i bromseffekt men som det är nu så upplevs det som att bilen bromsar typ
80-20 i bromsförhållande fram/ bak.
Detta sedan jag monterat C5-ok/skivor fram. Har även tänkt att montera Bias-fjäder för att utjämna fördelningen men när jag nu ändå har prylarna liggandes kunde det ju va kul om man kunde hänga dit dom.