C4 88 Tuta och gaswire

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
romaju
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: fre aug 25, 2006 12:21
Ort: Ekerö

C4 88 Tuta och gaswire

Inlägg av romaju »

1. Eftersom tutan inte fungerade på min C4 88 (intagen från Tyskland) tog jag bort ratten och väntade mig att hitta en släpring men inte då - 3 kontakter sitter på det tandade hjulet till rattlåset och oavsett vilken man jordar så tutar det. Att ledningen från tutknappen (horn button lead wire) saknades visste jag men även spiralfjädern (horn contact spring) var borta så jag vet inte hur det hela ska vara uppriggat. Har satt fast ledningen provisoriskt så det fungerar inför regbesiktning, men nog ska väl "horn button lead wire" tryckas fast mellan ratt och fjäderns övre ände och fjäderns nedre ände ligga mot 2 av kontakterna (den 3:e ligger djupare)? Var kan man få tag på fjädern? Hittar den inte i de stora firmornas webkataloger. Har någon en fjäder lös eller data om den för tillverkning?
2: Gaswiren ser ut att vara originaltyp men är "för lång" så jag får trampa ner en bit innan det händer något. Hur/var justerar men slacket? Ser inte ut att vara vid trottelhus/plenum.
Roland
Våld löser inte allt - ibland behövs det en större hammare