service runt Örebro?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

service runt Örebro?

Inlägg av Snoopy »

Vart ska man lämna sin älskling för service runt Örebro trakten? Nån som har nåt att rekomendera?
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Inte än, ska prova Costum Racing på öster inom en snar framtid..

Lämna den inte till Mobima.. ;)

Vet inte om SAAB (Chevrolet återförsäljare) gör nån service? Kanske värt att kolla upp..
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Det är precis det jag har hört oxå, akta dig för mobima. Blir intressant att höra ditt omdöme.
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Så där!

Nu har jag äntligen haft en bil inne på service hos costum racing.

Mkt bra gjort! Inte ett enda minus faktist!

Hade beställt allting så det fanns hemma, vart en stor service.

Helt ok pris för den delen med..
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Rikard
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Rikard »

Hej

Måste säga att debatten blir ensidig mot Mobima Örebro. Har faktist bara goda erfarenheter av deras service och bemötande.

Rikard Lund
Kumla
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Inte min mening att låta ensidig, bara speglade de omdömen jag har hört innan. Snackade med en kompis härmdagen som haft sin Viper på serice där och han hade inget negativt att säga... Men men, man tjänar på att kolla upp innan man köper nåt. Det var alltså inte min mening att kasta skit på nån.
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Janne Strandberg »

Jag har haft min C6 cab inne på service och garantireparationer tre gånger hos Mobima i Örebro och avser lämna in den för service fjärde gången i slutet av denna säsong.
Jag har goda erfarenheter av Mobima och deras personal. Service och garantireparationer har gjorts fackmannamässigt på min Corvette till min fulla belåtenhet. Dessutom har jag blivit korrekt och trevligt mottagen av Mobimas mekaniker och övrig personal.
Var och en får ju naturligtvis ha sin egen uppfattning om hur man anser sig blivit blivit bemött och fått sin bil omhändertagen. Men om jag förstår det rätt, verkar det som om kritiken mot Mobima i huvudsak kommer från en enda forumskribent. Vi får väl hoppas att denne är helt saklig i sin kritik, så att den inte blir felvinklad.
Jag skriver detta långa inlägg eftersom som det var jag som ursprungligen svarade på en tråd där man efterlyste en bra firma för att serva och reparera Corvetter i trakten av Örebro.
Det finns säkert fler kompetenta firmor i Örebrotrakten, som är duktiga på att serva och reparera Corvetter, men eftersom jag anlitat Mobima och är mycket belåten med dem, känns det är narturligt för mig att rekommendera dem.
Sen är det ju fritt att tycka till och ha synpunkter, vilket är en av meningarna med detta forum.

Vänliga hälsningar
Janne Strandberg
Skriv svar