Sida 1 av 1
10.2 deckhöjd
Postat: fre jul 25, 2008 21:22
av johanlu
Ngn här som vet i fall hooker sidepipes passar på en motor med 10.2 i deckhöjd i en c3a.
Sugen!
Postat: lör jul 26, 2008 15:09
av frisk
vilka motorer har en sådan höjd??
Postat: lör jul 26, 2008 15:25
av KrilleN
620, eller hur Johan
Då får du nog börja kolla på annan bakaxel

Samt det är nästan för mycket effekt, tycker min 540 är för "stark" för att bara köra på gatan. Men det är ju lite fränt
Här är en som lagt i en 572a, och de är ju 10,2 i deck....men han har ju inga sidepipes
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... hlight=572
MVH Krille
Postat: lör jul 26, 2008 22:49
av vett74
620

är ni helt galna
Tror nog du får problem med piporna då motorn är större än en vanlig BB
Postat: sön jul 27, 2008 23:16
av claesson
hej själv har jag Edelbrock viktor toppar som avgaskanalerna sitter högre upp än på standard topparna och där passar de inte rakt av fick göra specplattor som var vinklade på på ca 4mm och då passade de hyffsat bra fick lite lägre frihöjd under dom. kommer avgastopparna ännu högre upp så skulle jag sattsa på att bygga egna pipor blir ju bättre plats för böjerna ju längre upp portarna är men är motorn breddare också krävs nog större ombygnader. bromsservo och ackumulator torkarluka kan inte ens jag ha räkna med mycket passande och ombygnad innan den är på plats men fan va häftigt de skulle va sen
Postat: mån jul 28, 2008 8:36
av KrilleN
claesson skrev:hej själv har jag Edelbrock viktor toppar som avgaskanalerna sitter högre upp än på standard topparna och där passar de inte rakt av fick göra specplattor som var vinklade på på ca 4mm och då passade de hyffsat bra fick lite lägre frihöjd under dom. kommer avgastopparna ännu högre upp så skulle jag sattsa på att bygga egna pipor blir ju bättre plats för böjerna ju längre upp portarna är men är motorn breddare också krävs nog större ombygnader. bromsservo och ackumulator torkarluka kan inte ens jag ha räkna med mycket passande och ombygnad innan den är på plats men fan va häftigt de skulle va sen
Avgasprotarna kommer ännu högre upp då blocket är ca 10 mm högre.
Re: 10.2 deckhöjd
Postat: sön aug 10, 2008 15:03
av antetran
johanlu skrev:Ngn här som vet i fall hooker sidepipes passar på en motor med 10.2 i deckhöjd i en c3a.
Sugen!
Inte för att jag skall uttala mig om Big inches

, men varför bygga på tall deck och strula till det med utrymmena ännu mera än det redan är under huven på en C3 ?. Allt går säkert men det kommer sannerligen inte gå lätt och du bör nog vara en hejjare på att svetsa högeffekts-pipor i trånga utrymmen.
Tro mig du klarar dig alldeles utmärkt med max på 9.8 deckheight, 565 kubiktum räcker väl
Klart skall du bygga dragster så får jag nog vackert be om ursäkt.
Men gör du ett försök , håll oss uppdaterade i ämnet, mycket intressant

Postat: sön aug 10, 2008 21:45
av johanlu
Vi får se.
Jag lyfte ur 461an för två veckor sedan för motorbromsning.
Och de var då jag började tänka mycket på ngt större ev kompressormatat.
Samt grövre bakaxel osv.
Såg en del 540 bilar i halden i går varav en corvette(fränt).
Ngn som är intresserad ev byte mycket fin cadillac 1965 convertible mot
(540motor eller kompressormatad bigblock).
Bilen har kostat mig 180000kr hemtagen för 10 månader sen.
sugen