Kompressor på C6:a?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
worldchamp
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Kompressor på C6:a?

Inlägg av worldchamp »

Är det någon här som har erfarenheter av kompressor på en C6:a?
(Inte på Z06:a)
Sliter det mycket på motorn?
Något man skall tänka på särskillt?
Gillar att köra häftiga bilar, men har inte tid att skruva då idrotten tar den lilla fritid jag har.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Kompressor på C6:a?

Inlägg av vette.se »

worldchamp skrev:Är det någon här som har erfarenheter av kompressor på en C6:a?
(Inte på Z06:a)
Sliter det mycket på motorn?
Något man skall tänka på särskillt?
Vi har monterat och mappat 20+ C6or oftast med A&A kitet. Själva kompressorkitet har vi inte haft några problem med och det enda jag har hört tillbaks från kunder är att ett par kört sönder automatlådan. I övrigt håller det bra.

Sen är det självklart så att mer effekt ger mer slitage på motor och allt annat i drivlinan. Det rekommenderas att byta olja i motor, låda o diff i tätare intervaller för att maximera livslängden på alla inblandade komponenter.

Automatlådan är ett känt problembarn i både C5an och C6an och många som planerar att höja effekten rejält ser till att förstärka lådan innan kompressorkitet monteras. Jag kan rekommendera TATS i Västerås för den operationen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar