Är det någon här som har erfarenheter av kompressor på en C6:a?
(Inte på Z06:a)
Sliter det mycket på motorn?
Något man skall tänka på särskillt?
Kompressor på C6:a?
-
- Nykomling
- Kontakt:
Kompressor på C6:a?
Gillar att köra häftiga bilar, men har inte tid att skruva då idrotten tar den lilla fritid jag har.
Re: Kompressor på C6:a?
Vi har monterat och mappat 20+ C6or oftast med A&A kitet. Själva kompressorkitet har vi inte haft några problem med och det enda jag har hört tillbaks från kunder är att ett par kört sönder automatlådan. I övrigt håller det bra.worldchamp skrev:Är det någon här som har erfarenheter av kompressor på en C6:a?
(Inte på Z06:a)
Sliter det mycket på motorn?
Något man skall tänka på särskillt?
Sen är det självklart så att mer effekt ger mer slitage på motor och allt annat i drivlinan. Det rekommenderas att byta olja i motor, låda o diff i tätare intervaller för att maximera livslängden på alla inblandade komponenter.
Automatlådan är ett känt problembarn i både C5an och C6an och många som planerar att höja effekten rejält ser till att förstärka lådan innan kompressorkitet monteras. Jag kan rekommendera TATS i Västerås för den operationen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se