Sida 1 av 1
Dana36
Postat: mån sep 08, 2008 21:52
av Anders J
Hej Har 2,59 på min Dana36 och letar annan utv. Har förstått att till detta diffhus kan det vara probl... med utv. Jag undrar om alla 36 diffhus passar till bryggan alt om det finns annan utv till denna?
Postat: tis sep 09, 2008 15:26
av Anders J
Bra det är ett alternativ för mig. Undrar också om det skiljer något mellan diffhusen mellan de olika årsmodellerna på 36an och vilka som är de starkare?
dana 36
Postat: tis sep 09, 2008 19:20
av Ingo
Postat: ons sep 10, 2008 16:55
av Anders J
Ecklers verkar bra. Micke (tror jag) som mailade kan du skicka mailet igen jag sumpade det då jag skulle spara det!
Postat: ons sep 10, 2008 20:48
av Hot Rod
Du har inte funderat på att byta till den starkare Dana 44 som sitter på manuella Corvetter? Jag har t ex 3,07 i min original (och det fanns lägre också, högre siffror alltså...). Passar kanske inte rakt av men kan väl inte vara omöjligt att skruva dit?
Vad vill du ha för utväxling?
Postat: tor sep 11, 2008 19:06
av Jake
Det är ganska bökigt att byta till DANA44. C-beam och drivaxlarna måste ändras.
Postat: mån sep 15, 2008 21:06
av Anders J
Ser att det finns olika "editions" antar att en -94 är "second edition" finns det ring och pinion 3,07 till denna?
Postat: tis sep 16, 2008 8:12
av Anders J
Jag bygger en AC Cobra med C4 -94 fram o bak Dana 36 2,59. Csb cz302 o en m21 med 2,20 på ettan. Funderar på att bygga om linan till en 5vxl o 3,07 bak. Därför så undrar jag om skillnader på Dana 36. Passar de olika utförandena bakvingen? Finns det 3,07 till Dana 36an. Ligger det några som pynt på hyllorna? Hittar en del på Ebay men får inte riktigt klarhet så därför vänder jag mig till ert forum. Vannabe Corvette!
Postat: tis sep 16, 2008 18:21
av Jake
richmond har 3.54 och 3.75 till dana 36.. kostar 335 pengar på summit.
JA dana 44 har samma infästnigar i fladdermusvingen... men klumpen är REJÄLT mycket större, samt att 44or inte växer på träd och är tämligen dyra. att hitta en 36a med 3.07 i är ungefär som att vinna på lotto.
Postat: ons sep 17, 2008 10:24
av M Nordin
Jake: Jag tror att de flesta -84:or har 3,07:1 som standard!
D44 klumpen passar inte på D36 batwing. Se på Jonas utmärkta dokumentation!
http://www.joby.se/corvette/mods/2001-0X11_diff/
MN
Postat: ons sep 17, 2008 18:04
av Jake
sorry otlydligt av mig, fästena mellan fladdermusvingen och chassiet är samma

.
kanske ska göra en groda om det där med 3.06.. tänkte att den höll ihop med RPO G92....
Men kikar jag här så ..... 3.31 i automatarna 84a
kan det stämma
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... specs.html
Postat: ons sep 17, 2008 20:19
av Ingo
Jake skrev:
sorry otlydligt av mig, fästena mellan fladdermusvingen och chassiet är samma

.
kanske ska göra en groda om det där med 3.06.. tänkte att den höll ihop med RPO G92....
Men kikar jag här så ..... 3.31 i automatarna 84a
kan det stämma
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... specs.html
det är nog tveksamt om det stämmer.
84 fanns option G92 men både automat o man hade ju dana 36..
de manuella hade säkert 3.07 ,men automatbilarna behövde knappast G92 om det var standard med numeriskt lägre utväxlingar..
410 beställde G92..
85 var ju standard utväxling 2:76,torde väl vara något liknande 84,a...
Postat: tor sep 18, 2008 7:30
av M Nordin
Min -84 har 3,07:1 och det är vad som står i min bok om C4:an historia. Allt på nätet är inte sant
MN
Postat: tor sep 18, 2008 8:46
av Ingo
M Nordin skrev:Min -84 har 3,07:1 och det är vad som står i min bok om C4:an historia. Allt på nätet är inte sant
MN
men är det inte manuell eller en bil med option G92 då?
Och jag kollar sällan på nätet,Black book är det som gäller
