Sida 1 av 1
koppling till -94
Postat: mån okt 27, 2008 20:29
av spinnson
behöver tips på någon bra koppling till min lt1 -94 med hot cam o lt4 toppar +ev en hundring gas.
Postat: tis okt 28, 2008 23:18
av Jake
www.spec.com en stage 2+ eller 3 borde funka fint.
centerforce håller INTE. Hays s&s är ok, men är lite osäker om det finns till zf6. kolla även ZOOM, RAM och Mcleod
Postat: ons okt 29, 2008 20:01
av Jake
ibland har du mer tur än du anar
http://www.vetteforum.se/showthread.php ... #post36048
tänk på att du måste byta svänghjulet också.. vilket är en ganska dyr pjäs (iaf orginalet)
Postat: ons okt 29, 2008 21:43
av spinnson
tänk på att du måste byta svänghjulet också.. vilket är en ganska dyr pjäs (iaf orginalet)[/quote]
gäller det alla icke org kopplingar? läste att alusvänghjul låter mycket på tomgång?
Postat: ons okt 29, 2008 22:41
av Jake
gäller ALLA kopplingsbyten. ytan på svänghjulet flyter av värmen när man slirar iväg. när kopplingen är slut är slitytan slut och måste renoveras (slipas). görs inte detta kommer den nya kopplingen att ta dåligt och slitas snabbt.
LT1an har ett dual-massvänghjul som inte går att renovera. ett nytt kostar en 20 papp hos klantberg.
JA, det kommer att rassla lite om lådan när du kör på låga varv, med alusvänghjul. detta är inte farligt på något vis. och går att avhjälpa med slick50 en grön sörja som ser ut som trollblod. alt så köper du ett eftermarknads stålsvänghjul, vilket är det jag skulle göra i ditt ställe om jag nu inte fick ett alu till bra pris

Postat: mån nov 03, 2008 20:50
av spinnson
enl SPEC hemsida tycks det vara olika kopplingar -93 och 94-96 någon som har en aning vad som skiljer? tycks ha blå bricka på min låda så det är kanske inte lönt trimma....????
Postat: tis nov 04, 2008 19:51
av Jake
ja blacktaben skall vara starkare enl förstäsigpåarna. men det är mycket få som faktiskt har rasat ZF lådan..
har läst för länge sedan att ZFen inte gillar att misshandlas på strippen. den klarar dock bättre själva effekten.
Postat: ons nov 05, 2008 23:24
av Scania
Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
Postat: tor nov 06, 2008 0:00
av MickeW
Scania skrev:Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
Hej,
den vart inte klenare för att den gjordes i USA, dom ändrade vinkel på dreven för att få den tystare och tack vare vinkeländringen vart dreven klenare.
mvh
MickeW
Postat: sön nov 09, 2008 12:51
av Scania
MickeW skrev:Scania skrev:Blacktaben dom första årgånagrna , en såån som jag har byggdes vad jag förstår i tyskland och blåtaggarna på licens i usa och blev lite klenare , JÄnkare!!!!
Det är vad jag har fattat men rätt skött så håller den för det mesta även brutalväxling.
Hej,
den vart inte klenare för att den gjordes i USA, dom ändrade vinkel på dreven för att få den tystare och tack vare vinkeländringen vart dreven klenare.
mvh
MickeW
Hehe det låg nära till hands att gissa på det , amerikanare har ju inte gjort sig kända för kvalitet och noggranhet.
Men tack då har jag svaret , jag har som sagt bara hört talas om det på avvägar. *L*