Motorsnack med Johan lu och Antetran (Delad tråd)
Har 3strokade bigblockar i garaget just nu.
Helauluminium 540" byggd för lustgas (skall på ett Fogger injectorsystem)
Motorn är bromsad 697hp utan gasen.) Merlin Block/Toppar.
(Till 69cab)
Även en 565" med dart block, allt smitt i motorn. byggs just nu med dualplane och mild hydraulrullkam målet är ca600hp / 5600 toppvarv men med sjukaste vridet man kan tänka sig
(Till min andra 69 cab)
Sista motorn är en 505 som är byggd av Mark Jones, en till utseendet nära nog stock-motor (Helt orange med dual-snorkle orginal luftrenare under modifiering), Motor är byggd på bara GM-prylar (Förutom roterande prylarna som är smitt), mek rullkam. gm 049-toppar som är portade av han (Ingen har i världen lyckats med de portresultaten han gjort med dessa), han kör med dualplane weiand d.v.s inte ens airgap-insug.
Motorn är bromsad 669,4hp/6100rpm men det sjuka med den är vridet på 680ftp på 3700rpm d.vs det många får vara nöjd med kompressor och BB.
(Till min 71cab, motorn blir decaltrimmad med org LS-5 specar för året
d.v.s 454-365hp)
Det finns alltså jobb i garaget som synes
Helauluminium 540" byggd för lustgas (skall på ett Fogger injectorsystem)
Motorn är bromsad 697hp utan gasen.) Merlin Block/Toppar.
(Till 69cab)
Även en 565" med dart block, allt smitt i motorn. byggs just nu med dualplane och mild hydraulrullkam målet är ca600hp / 5600 toppvarv men med sjukaste vridet man kan tänka sig

(Till min andra 69 cab)
Sista motorn är en 505 som är byggd av Mark Jones, en till utseendet nära nog stock-motor (Helt orange med dual-snorkle orginal luftrenare under modifiering), Motor är byggd på bara GM-prylar (Förutom roterande prylarna som är smitt), mek rullkam. gm 049-toppar som är portade av han (Ingen har i världen lyckats med de portresultaten han gjort med dessa), han kör med dualplane weiand d.v.s inte ens airgap-insug.
Motorn är bromsad 669,4hp/6100rpm men det sjuka med den är vridet på 680ftp på 3700rpm d.vs det många får vara nöjd med kompressor och BB.
(Till min 71cab, motorn blir decaltrimmad med org LS-5 specar för året
d.v.s 454-365hp)
Det finns alltså jobb i garaget som synes

505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal
Låter riktigt kul.
Vilket vrid räknar du med i 565an
Såg i somras en vette 69 med 540 och sidepipes. Lät helrått.
Efter det så bestämde jag mig.
Har desutom ploppat upp en hel del ferrari bilar. lamborgini. Porche osv i Uddevalla
Tänkte sätta alla på plats om det blir race!.
Målet va 700hk + med hydralrulle o blyfritt 95
Skall bli intressant att se vad motorn lämnar.
Dart block.je kolvar 11.5 (går att köra på blyfritt med rätt tändkurva å hydralcam) brodix cnc 355 flödar 405 cfm .(Sonnys racing )insug (skall visst vara bland dom bästa). Matchportning med topparna.Dominator 1050.Jeselvippor för att få plats med låga custombyggda alukåpor. Har desutom bytt huvudbromscylinder å vacumklocka 7"Blir event en vacumpump också
Och hydralrulle som jobbar i från 3000 å uppåt med stor vikt på vridmoment.
Motorn byggs av (Ohio crankschaft)
Har tittat en del på 540 motorer med hydralrulle och 10.5 i komp
bla Schafiroff 740hk Steve Schmidth735hk tycker att effekten låter tvivelaktig Vad tycker du!
Sen vill man ju ha en fördelaktig vrid kurva givetvis.
Får väl smygköra i starterna med min 3.70 bakaxel med 1350 kors Et street däck så länge.
Blir ju en 12 bultad komplett bakvagn när motorn lirar i hop med lådan.
Vilket vrid räknar du med i 565an
Såg i somras en vette 69 med 540 och sidepipes. Lät helrått.
Efter det så bestämde jag mig.
Har desutom ploppat upp en hel del ferrari bilar. lamborgini. Porche osv i Uddevalla
Tänkte sätta alla på plats om det blir race!.
Målet va 700hk + med hydralrulle o blyfritt 95
Skall bli intressant att se vad motorn lämnar.
Dart block.je kolvar 11.5 (går att köra på blyfritt med rätt tändkurva å hydralcam) brodix cnc 355 flödar 405 cfm .(Sonnys racing )insug (skall visst vara bland dom bästa). Matchportning med topparna.Dominator 1050.Jeselvippor för att få plats med låga custombyggda alukåpor. Har desutom bytt huvudbromscylinder å vacumklocka 7"Blir event en vacumpump också
Och hydralrulle som jobbar i från 3000 å uppåt med stor vikt på vridmoment.
Motorn byggs av (Ohio crankschaft)
Har tittat en del på 540 motorer med hydralrulle och 10.5 i komp
bla Schafiroff 740hk Steve Schmidth735hk tycker att effekten låter tvivelaktig Vad tycker du!
Sen vill man ju ha en fördelaktig vrid kurva givetvis.
Får väl smygköra i starterna med min 3.70 bakaxel med 1350 kors Et street däck så länge.
Blir ju en 12 bultad komplett bakvagn när motorn lirar i hop med lådan.
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
Med det kompet så bör nog 700hp bli lätt åstakommet. Skulle inte lagt kompet så högt om jag skulle köra blyfritt, lägg på en lustgasplatta om du inte tycker effekten räcker
540 min ligger på 9,7 och 505:an på 10 blankt, 565:an kommer ligga på 9,7 den också.
Det jag egentligen ångrar är att jag inte tog högre komp till 540 då jag funderar på E85 i vilket fall (Till 540 eventuellt).
Till 540 motorn/bilen har jag redan en 3,70 klump med 1480 drivaxlar från Tom´s liggandes i garaget. Hoppas det håller !, det blir 5-växlat manuell till den...
565ans vrid har jag ingen aning om men man kan ju alltid hoppas på gott resultat, motorn blir byggd för max körbarhet och låga varv i sammanhanget, kanske inte kommer upp till 600hp utan runt 550 men det får bli bra det också.., den skall bara bränna bakdäck så jag skall försöka snika ihop något som ev håller till bakvagnen.
I sammanhanget är det mesta ovan ändå overkill, det är ju inte det lättaste och få allt lira ihop med gatdäck så du kan prestera några bra tider och ingen av bilarna blir optimerade för strippen i vilket fall, kompromisser alltihop för min del.

540 min ligger på 9,7 och 505:an på 10 blankt, 565:an kommer ligga på 9,7 den också.
Det jag egentligen ångrar är att jag inte tog högre komp till 540 då jag funderar på E85 i vilket fall (Till 540 eventuellt).
Till 540 motorn/bilen har jag redan en 3,70 klump med 1480 drivaxlar från Tom´s liggandes i garaget. Hoppas det håller !, det blir 5-växlat manuell till den...
565ans vrid har jag ingen aning om men man kan ju alltid hoppas på gott resultat, motorn blir byggd för max körbarhet och låga varv i sammanhanget, kanske inte kommer upp till 600hp utan runt 550 men det får bli bra det också.., den skall bara bränna bakdäck så jag skall försöka snika ihop något som ev håller till bakvagnen.
I sammanhanget är det mesta ovan ändå overkill, det är ju inte det lättaste och få allt lira ihop med gatdäck så du kan prestera några bra tider och ingen av bilarna blir optimerade för strippen i vilket fall, kompromisser alltihop för min del.
505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal
Grattis till dom 807hk
vad blir de för drivlina till de här då?
finns de några planer på bromsning med vpower här i sverige med eller?
lycka till
vad blir de för drivlina till de här då?
finns de några planer på bromsning med vpower här i sverige med eller?
lycka till
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
blir dynotest hos per Enginekitracing
Har en nybyggd låda sen 300 mil för 700 + (får väl se hur länge den håller.
tänkte mig 12 bultad bakvagn med hela kitet i från toms diff (usa)
Kör med min renoverade3.70 o 1350 kors så länge har ju dessutom inga slicks utan et street däck.
I hop med en 10" a1 turbin
Har en nybyggd låda sen 300 mil för 700 + (får väl se hur länge den håller.
tänkte mig 12 bultad bakvagn med hela kitet i från toms diff (usa)
Kör med min renoverade3.70 o 1350 kors så länge har ju dessutom inga slicks utan et street däck.
I hop med en 10" a1 turbin
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
Finns ett par svaga punkter i ramen som behöver förstärkas. Toms differentials rekomenderade starkt hans färdiga bitar man svetsade ditt vid +600hk tror jag de var han pratde om. Tror de finns någon länk här på forumet till en usa forum där en har förstärkt ramen med många bra bilder.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Toms har nog några bilder på förstärkningar kanske?.
Har du fått hem motorn?, har själv köpt på mig en race 540 nyss, denna blir perfekt för e85 och Dominator. 14:1 i komp och bromsad 860hp på race-soppa, byggd för 400hp lustgas också så det blir injektorsystem på den, frågan är om man törs stoppa den i en cab
(utan båge/bur).
Skulle haft alublocket på ovan motor, då hade man haft en trevlig lätt motor med förhoppningsvis lite prestanda också.
Har du fått några ritningar på förstärkningarna så är jag ocså mycket intresserad, (Har inte lyft karossen på ena 69:an ännu).
MVH Antetran
Har du fått hem motorn?, har själv köpt på mig en race 540 nyss, denna blir perfekt för e85 och Dominator. 14:1 i komp och bromsad 860hp på race-soppa, byggd för 400hp lustgas också så det blir injektorsystem på den, frågan är om man törs stoppa den i en cab

Skulle haft alublocket på ovan motor, då hade man haft en trevlig lätt motor med förhoppningsvis lite prestanda också.
Har du fått några ritningar på förstärkningarna så är jag ocså mycket intresserad, (Har inte lyft karossen på ena 69:an ännu).
MVH Antetran
505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal