Sida 1 av 1

Värmeproblem med kompressor?

Postat: lör maj 08, 2004 20:12
av eriksson
tjo!

jag hade tänkt att plocka hem ett sånt häringa kitt:
http://store.summitracing.com/partdetai ... ND%2D7482P

dock så har jag blivit uppskrämd av peter att min huv kommer smälta och framvagnsbalken kommer mjukna :D

skämt åsido, känner ni till ngn som kör med nån liknande setup, och om dom har problem med att det blir alldels för varmt, och hur dom gjort isf?

Postat: lör maj 08, 2004 20:47
av Peter
Kolla med folket på corvetteforum.com.Där finns det folk som åker kompressorpuffror.
Starta en tråd där så kommer du få precis all info du behöver.
Kommer nog att bli 8) 8)

Edit: Det e väll bara att montera och ta ev problem vartefter.Du kommer ju inte köra med några herrejösses laddtryck så det kommer kanske att lira problemfritt.. 8)

Postat: lör maj 08, 2004 20:52
av vett74
tror inte du får nått problem med det.
ska inte behöva gå någe varmare med kompressor
särskilt när den sticker ut genom huven.
Kommer att se :twisted: ut!

Postat: lör maj 08, 2004 21:23
av eriksson
ok, nej får hoppas på det då, som det är nu så bör jag byta mitt termostathus, det är ju en kromad historia, och den har gått å blivit "lite" uppkäkad innuti, så det håller inte tätt runt termostaten...

just ja.. corvetteforum.com lyckas alltid försvinna ur mina favoriter konstigt nog.. ska höra med dom!

förresten, var det nån här som jag såg bränna förbi hemma i morse runt 08:20, kom ett 10-tal vettar körandes på hjälmar rakan, såg fint ut :D


edit: kollade på vetteforum nu, fans DRÖSVIS att läsa, verkar inte bli några större problem :D

Postat: sön maj 09, 2004 21:03
av Erik
Tja, får du hem den där och får den på plats så kommer bilen att se fullständigt galen ut.

Du kommer ju definitivt att synas på träffarna med en supercharger som sticker upp ur huven. Ser man inte allt för ofta på Vettar.

Postat: sön maj 09, 2004 22:20
av frisk
:twisted: COOOLLTT!!! :twisted: Gör det! :lol: Gör det!Gör det!Gör det! :lol:

Postat: mån maj 10, 2004 6:13
av eriksson
det är gjort nu, eller ja, kollade med persåkers senaste katalog, 26.000:- :shock: :shock: överraskande billigt, det blir nog att köpa både kompressor, förgasare och scoop där, jag är ju en såndär momssmitare... :twisted: ska ringa sen på förmiddagen

Postat: mån maj 10, 2004 8:38
av Erik
Det där bygget MÅSTE du ta ordentliga bilder på och posta här när det är klart.

Postat: mån maj 10, 2004 16:28
av eriksson
självklart kommer det bilder, beställde i dag, får dock vänta 2 - 6 veckor på leveransen, bara att hoppas på det tidigare :D

Postat: tis maj 11, 2004 18:22
av greven
fan va hårt det kommer att bli :twisted:

Värmeproblem med kompressor

Postat: sön maj 23, 2004 18:32
av Kero
Tjena !

Högst intressant fråga. Hör av dig till mig så jag får veta hur det utvecklade sig. rodesten@swipnet.se

Postat: sön maj 23, 2004 19:55
av eriksson
Kenneth Rodesten: Det kan jag göra.

För övrigt så blev det 2st Holley 600Vacum, och nån wire-sats alá dubbla förgasare och en komplett sats med bränsleledningar och anslutningar, även 1st laddtrycksmätare och en soppatrycksmätare. kom på att jag glömt handla en bränsletrycksregulator dock...

såhär nånting ska det väl se ut när det blir klart!

OBS! detta är bara ett fotomontage om ni undrar :D

Bild

Postat: sön maj 23, 2004 20:11
av frisk
nu snart behövs bara DOT-däck + en ny utväxling(?)...men viktigast av allt fallskärm och stödhjul!!(weelybars?)hehe :twisted:

Postat: sön maj 23, 2004 20:19
av Classe
Har hört att det skall vara relativt låg komp i motorn om man monterar kompressor sa dom något om det hos Peråkers?

Postat: sön maj 23, 2004 20:28
av eriksson
Classe skrev:Har hört att det skall vara relativt låg komp i motorn om man monterar kompressor sa dom något om det hos Peråkers?
så stor koll har jag faktiskt :)

Smidda lågkompskolvar ligger redan på inköpslistan 8.5-1, i sommar kommer jag köra med smidda 10.1, det blir mer "Show" än vad det blir "Go" i sommar, kommer köra med lågt ladd, men till nästa säsong, då j*vlar :twisted:

Postat: sön maj 23, 2004 20:30
av eriksson
frisk skrev:nu snart behövs bara DOT-däck + en ny utväxling(?)...men viktigast av allt fallskärm och stödhjul!!(weelybars?)hehe :twisted:
det är väl DOT-däck isf, men jag kommer avstå det så länge, inget kul när man vrider sönder ngt, då tycker iallafall jag det är roligare att bjuda på lite däckrök, utväxlingen är 4.10, så det får duga :)