Cutouts

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Cutouts

Inlägg av vette.se »

Många frågar efter Cutouts för att få det där extra rytandet vid speciella tillfällen :mrgreen:

Jag har installerat QTPs Cutouts på ett antal bilar med gott resultat, i praktiken är det svårt att få plats med dem mer än strax före bakaxeln. Tyvärr finns inga bolt-on kit än så länge utan det krävs en del svetsarbete.

Som standard har de en strömbrytare där du kan ställa hur mycket de ska vara öppna från 0-100% men man får gå på lite känsla för det finns ingen indikering på hur mycket de är öppna. Vill man ha full koll så har QTP även en liten styrenhet som tillval.

Förutom ljudupplevelsen så ger det omkring 5hk extra.

Du kan se lite bilder i C5 delen på https://forum.clubcorvette.se/viewto ... f=5&t=9628 och en C6 bild här:
Bild
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Cutouts

Inlägg av vette.se »

Jag har fått en del PM om montering, så jag skriver här det jag svarat:
Vill du ha hjälp med montering ?
Observera att vi samarbetar med Ferrita för professionell montering av rostfria pipor och flänsar för ventilerna vilket ger överlägset högsta kvalite på material och svetsning - inga hemmabyggen som andra säljer utan allt är högklassigt rakt igenom.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
nice_82
Nykomling
Nykomling

Re: Cutouts

Inlägg av nice_82 »

Hej va ligger ett cutouts kit på med montering?
Skriv svar