Lyfta C6:an

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
A-son
Nykomling
Nykomling

Lyfta C6:an

Inlägg av A-son »

Som hyfsat färsk C6-ägare har jag ännu inte behövt lyfta bilen. Nu har jag tänkt å ta av hjulen för att putsa upp och fixa med fälgarna.

Har sett att man kan köpa lyftpuckar för särskilda fästen (hål) under trösklarna.

Är det helt nödvändigt? Kan man inte rulla in domkraften (har en sån där låg) och lyfta från någon annanstans?

Hur gör ni? Har alla såna där puckar?
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Lyfta C6:an

Inlägg av vette.se »

A-son skrev:Som hyfsat färsk C6-ägare har jag ännu inte behövt lyfta bilen. Nu har jag tänkt å ta av hjulen för att putsa upp och fixa med fälgarna.

Har sett att man kan köpa lyftpuckar för särskilda fästen (hål) under trösklarna.

Är det helt nödvändigt? Kan man inte rulla in domkraften (har en sån där låg) och lyfta från någon annanstans?

Hur gör ni? Har alla såna där puckar?
Det går utmärkt att lyfta mot ramen där lyftpuckarna ska sitta, var bara försiktig så du inte sätter emot glasfibern som viker in under bilen. Dvs, lyftpuckar är absolut inget måste.

Jag lyfter oftast inte i ramen utan under aluminumvaggan fram eller bak, där kan du lyfta varsomhelst.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
Björn L
Rookie
Rookie

Re: Lyfta C6:an

Inlägg av Björn L »

Det är aldrig för sent att ha en lycklig barndom.
C6 Coupé -07 Machine Silver A6 Z51 B&B Fusion
Skriv svar