HP-Turbo?
HP-Turbo?
Någon som vet något eller har erfarenhet av det här http://www.turbochargedpower.com/85-96%20Corvette.htm systemet 
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: HP-Turbo?
Det är ju lite lustigt att dom inte har monterat rören mellan turbo och laddkylare rätt på demobilden.

Prestandasiffrorna låter däremot inte helt orimliga.

Prestandasiffrorna låter däremot inte helt orimliga.
1984 som blir mindre och mindre original.
Re: HP-Turbo?
Vad är det som är fel monterat (är det knycken på den gula slangen):?:
Och hur mycket effekt kan dom ha tappat p.g.a. det
Och hur mycket effekt kan dom ha tappat p.g.a. det
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: HP-Turbo?
Det där röret måste väl gå utanför framhjulet 
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: HP-Turbo?
Jo precis.Jake skrev:Det där röret måste väl gå utanför framhjulet
kan dom snott det hela avigt för att visa turboaggregatet bättre?
i så fall borde väl turbon ska sitta vid spolarkaggen ungefär?
Re: HP-Turbo?
Kan det vara som så att det passade bäst att montera på det här sättet när man bänkahttp://www.vetteweb.com/tech/vemp_0609_ ... to_12.html
.
Om jag har förstått det hela rätt skall turbon sitta på batteriets plats.
Om jag har förstått det hela rätt skall turbon sitta på batteriets plats.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: HP-Turbo?
Avgashuset på turbon är rätt.JoBy skrev:Det är ju lite lustigt att dom inte har monterat rören mellan turbo och laddkylare rätt på demobilden.
Prestandasiffrorna låter däremot inte helt orimliga.
Kompressorsnigeln ska vridas så att utloppet pekar mot motorn.
Rören mellan turbo och intercooler ska sedan justeras därefter.
Som det är monterat går ju rören genom framhjulet.
Dessutom är det ett ganska stort vinkelfel vid den gula skarven.
Även intercoolern sitter lite snett om man jämför mot motorn.
Möjligt att tidningsfolket tyckte att det var enklare att montera så, men vinkelfelet vid den gula skarven är inte alls bra. Antagligen visste dom väl inte att kompressorhuset är enkelt att rotera till rätt vinkel.
1984 som blir mindre och mindre original.

