Hej alla Corvette lovers!
Jag har precis tagit ut Vetten ur vinterförvaringen, tvättat den fin och kört till besiktningen i måndags. Besiktningen går utmärkt och på väg tillbaka får jag sällskap av en bilintresserad. Vi kör ikapp lite och njuter av den där gemenskapen man bara kan ha med en annan bilintresserad. När vi skiljs åt ska jag blinka "adjö" med varningsblinkersen, men knappen fastnar i intryckt läge. Kör åt sidan och försöker få ut den, men den sitter fast oavsett åtgärd. Jag kör hem genom rusningstrafiken med varningsblinkersen påslagen, ner i garaget och av med batteriet.
Jag har naturligtvis testat att trycka och dra i knappen samt bankat på instrumentpenelen för att få ut den.
Någon som kan komma med några tips?
Mvh Antisch
Varningsblinkersknappen
Varningsblinkersknappen
Seize the day!
-
- Corvetteexpert
Re: Varningsblinkersknappen
Det är inte så att man måste vrida lite på den för att den ska släppa? 

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
Inte riktigt, men bra försök 
Den är nästan triangelformad och sitter ungefär en cm in i instrumentpanelen så det blir lite svårt om du inte har ett knep för den manövern
Någon annan?

Den är nästan triangelformad och sitter ungefär en cm in i instrumentpanelen så det blir lite svårt om du inte har ett knep för den manövern

Någon annan?
Seize the day!
-
- Corvetteexpert
Du kan pröva lite försiktigt med en spetstång 

Thumbs Up!
Pedal Down!
Pedal Down!
Tänkte bara meddela att det inte var svårare än att lirka ut själva knappen för att finna uppkomsten till problemet. Det var reläet bakom knappen som hade lossnat och tryckts in en cm in i instrumentpanelen. Det var bara att med en spetstång (tack Coolmachine!) trycka den på plats igen så kan jag njuta fullt ut igen av bilen.
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Seize the day!