/Lars/
Några tips på var jag hittar lämplig fälg och däck nutte?Nutte2 skrev:Bengt skrev:Jamie Furman har kört 10.981 på runflats och 10.831 på dragradial med bog standard Z06 för jämförelse. Bästa lösningen kanske är att skifta till PS/2 istället för RF däcken o sen träna träna träna...
Ska du köra på strippen ska du absolut inte köra på vanliga mackor, inget grepp alls.![]()
Köp minst R-däck typ Toyo R888 eller liknande, annars är ju M/H:s nya dragradial väldigt fina och billigare. Problemet är att hitta fälg som passar till däcken. (men det finns)Fördel med R-däck är att du inte behöver byta när det är racedags. Fördel med slicks är ännu bättre fäste på strippen. Jag kapade 1/2s direkt när jag bytte till R888.
Glöm 19" bak om du ska få tag på bra däck för rakt fram körning.Lars J skrev:Någon som vet om det finns några drag radials eller slicks som kan passa på en C6 Z06 bak. Har dåligt grepp på strippen och de hade varit kul att se vad bilen kan prestera på 1/4 milen, utan hjulspinn i de första växlarna. Tror att drag radials är det som gäller![]()
/Lars/