Sida 1 av 1
LS9
Postat: lör apr 18, 2009 15:59
av bengtsson
Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06..

Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas

Re: LS9
Postat: lör apr 18, 2009 16:19
av COOLMACHINE
Hur mycket kostar den?

Re: LS9
Postat: lör apr 18, 2009 19:38
av bengtsson
Verkar som den var nedsatt från $29000 till $23000 + skatter och avgifter. Vet inte vad som gäller för att få handla till det priset, eller om det var nedsatt rakt över utan förbehåll...
Re: LS9
Postat: lör apr 18, 2009 21:53
av vette.se
bengtsson skrev:Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06.. Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas
Ny styrbox behövs inte, du kan använda alla C6 styrboxar, kom dock ihåg att -05 och -06 boxarna har 24x för veven och 1x för kammen så du behöver en konverteringsbox för de signalerna.
Bränslesystemet är enkelt att uppdatera, vi har ett flertal olika varianter beroende på behov
Samtidigt ska man kanske fråga sig, varför lägga så stora pengar på en LS9 motor när det finns betydligt billigare alternativ som är lika obesiktningsbara som med LS9an

Re: LS9
Postat: lör apr 18, 2009 22:55
av bengtsson
Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då?

Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
Re: LS9
Postat: sön apr 19, 2009 7:32
av vette.se
bengtsson skrev:Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då?

Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
Besiktningen kan inte missa att det sitter en stor kompressor uppe på motorn - det ser ungefär likadant ut som när du sätter en Magnuson kompressor på original motorn.
Dvs har du kompressor på en bil som inte ska ha det enligt registreringspapprena så är det kört - men du kan ju ha tur också

I storstadsområde är det oftast kört och de flesta plockar bort kompressorn/turbon vid besiktning.

Re: LS9
Postat: sön apr 19, 2009 21:55
av bengtsson
Hmmm... Det kan ju kännas bra att ha lite tur ibland oxå...
