Ls1 till stroker Ls2 problem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: tis mar 28, 2006 17:46
Ort: Borlänge

Ls1 till stroker Ls2 problem

Inlägg av Nutte2 »

Hej!
Har skruvat över delarna ifrån LS1:an till LS2 402 blocket och när vi provade att rotera motorn
så tar det tvärstopp efter ett 1/4 varv åt båda hållen. Någon som vet vad det beror på?
Funderade om det var Eagle-veven som tar i någonstans i underdelen.
Ideèr någon?
"Blue Beast"
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ls1 till stroker Ls2 problem

Inlägg av vette.se »

Nutte2 skrev:Hej!
Har skruvat över delarna ifrån LS1:an till LS2 402 blocket och när vi provade att rotera motorn
så tar det tvärstopp efter ett 1/4 varv åt båda hållen. Någon som vet vad det beror på?
Funderade om det var Eagle-veven som tar i någonstans i underdelen.
Ideèr någon?
Du måste shimsa plåten under veven (stänkskyddet eller vad man nu ska kalla det på svenska)
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ls1 till stroker Ls2 problem

Inlägg av goa2head »

Ja det är nog både plåten och så tar vevstaks bultarna i blocket (i botten av cylindern)
Man måste fräsa ur där så det går fritt.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: tis mar 28, 2006 17:46
Ort: Borlänge

Re: Ls1 till stroker Ls2 problem

Inlägg av Nutte2 »

Hej!
Det var bara plåten det tog i. Idag är toppar och allt på plats igen.
Tack Anders. :mrgreen:
Nytt problem är var knacksensorerna ska sitta exakt men det ger sig väl när motorn kommer på plats?
"Blue Beast"
Skriv svar