Vettigt objekt?
Vettigt objekt?
Hej, Är med stor sanolikhet på väg in i Stingrayträsket då jag har blivit erbjuden ett objekt. Begärt pris är 65-70000sek.
Bilen är en 74:a som har importerats hit från canada på 80-talet. Alla papper finns, tull accis osv är betalt men bilen är inte besiktigad i Sverige.
Bilen ligger för närvarande nerplockad i molekyler, ena framskärmen har en skada men en ny följer med. Alla slitdelar så som bussningar, fjädring, stötdämpare bromsskivor osv.osv. följer med nya i förpackning, allt är GM orginal. Hjulen är Cragar SS med nya däck.
Följer även med en ouppackad B&M kompressor, två förgasare, B&M-kammar, rullvippor och konverteringssats till automatlådan för att köra den utan vaakuumet.
Motorn är en helrenoverad 350 med ett nytt shortblock med fyrbultad vev och nylackad i tvåkomponentslack, lådan är en TH400.
Verkar det kunna vara vettiga pengar för ovanstående eller bör jag hoppa över den eller pruta? Anser mej vara kapabel att skruva ihop den själv.
Bilen är en 74:a som har importerats hit från canada på 80-talet. Alla papper finns, tull accis osv är betalt men bilen är inte besiktigad i Sverige.
Bilen ligger för närvarande nerplockad i molekyler, ena framskärmen har en skada men en ny följer med. Alla slitdelar så som bussningar, fjädring, stötdämpare bromsskivor osv.osv. följer med nya i förpackning, allt är GM orginal. Hjulen är Cragar SS med nya däck.
Följer även med en ouppackad B&M kompressor, två förgasare, B&M-kammar, rullvippor och konverteringssats till automatlådan för att köra den utan vaakuumet.
Motorn är en helrenoverad 350 med ett nytt shortblock med fyrbultad vev och nylackad i tvåkomponentslack, lådan är en TH400.
Verkar det kunna vara vettiga pengar för ovanstående eller bör jag hoppa över den eller pruta? Anser mej vara kapabel att skruva ihop den själv.
Stingray -74 nu på lack
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
Re: Vettigt objekt?
Hej!
Jag tycker det låter vettigt, bara delarna kostar ju så mycket att skaffa så du får ju bilen "på köpet"
Jag tycker det låter vettigt, bara delarna kostar ju så mycket att skaffa så du får ju bilen "på köpet"

Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Köp den!
Men det skadar väl aldrig att försöka pruta!
Om bilen är i molekyler så kommer du säkert att upptäcka att det saknas delar eller att du vill byta ut dem du har.
Se till att du har en rejäl bunt med stålar för oförutsedda utgifter och ett stort intresse/tålamod att orka med renoveringen.
Lycka till!
Men det skadar väl aldrig att försöka pruta!
Om bilen är i molekyler så kommer du säkert att upptäcka att det saknas delar eller att du vill byta ut dem du har.
Se till att du har en rejäl bunt med stålar för oförutsedda utgifter och ett stort intresse/tålamod att orka med renoveringen.
Lycka till!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
- DeffeDefect
- Corvettefantast
- Kontakt:
Slå till... Inget å tveka på med tanke på de delar som medföljer, till det priset!
Mvh/
Deffe Defect

Mvh/
Deffe Defect
Vi brukar vilja se bilder här på forumet oxå 

388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Bilder kommer när jag har hämtat den, saken är den att jag måste bli av med min Super7 först så att jag får plats i garaget, just nu så är det över fullt där... Men affären blev klar igår, så bilen är min och ohämtad... Så min seven är billig nu om någon vill ha den, kliar ju inte lite i fingrarna att börja med corvetten!
Stingray -74 nu på lack
-
- Corvetteälskare
Bara att önska lycka till !
Låter som att du fick med ganska mycket roligt.

Låter som att du fick med ganska mycket roligt.
Det man inte vet har man ingen aning om !
Kolla också rutramen och ramen bak vid kickupen... Kul projekt att se fram emot.
/Mr. Beam
/Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
Inredningen är fin utan slitage eller skravanker. Listen till bakrutan vet jag inte. Usch, måste fan bli av med min seven nu! Ser ju för fan corvetter när jag blundar nu 

Stingray -74 nu på lack
Låter vansinnigt billigt om "allt" följer med...
Nu är min Seven såld! Corvetten ska hämtas i helgen, Var och pratade med han som har den idag. Det visade sig att Inredningen i bilen är omklädd med nytt skinn och han hade registreat in den i Sverige innan han plockade ner den, så det finns nummerplåtar och Papper på bilen!
, bara glada nyheter. Ska ringa och förbereda blästraren imorgon så att jag kan försöka få iväg och galva ram och diverse andra prylar i nästa vecka.
Börjar plocka hem lite småbitar i veckan...Foton kommer efter hand, ska försöka upprätta en byggtråd här, om intresse finns..

Börjar plocka hem lite småbitar i veckan...Foton kommer efter hand, ska försöka upprätta en byggtråd här, om intresse finns..
Stingray -74 nu på lack
Hej,kamikaze skrev:Nu är min Seven såld! Corvetten ska hämtas i helgen, Var och pratade med han som har den idag. Det visade sig att Inredningen i bilen är omklädd med nytt skinn och han hade registreat in den i Sverige innan han plockade ner den, så det finns nummerplåtar och Papper på bilen!, bara glada nyheter. Ska ringa och förbereda blästraren imorgon så att jag kan försöka få iväg och galva ram och diverse andra prylar i nästa vecka.
Kul projekt!,
Ser du funderar på att galva ramen vilket är en tanke som slagit mig, vissa menar att den kan slå sig, och andra att det funkar utmärkt (De galvar ju släpvagnsramarna). Det får visst inte finnas några slutna utrymmen då smäller det!

Jag har ganska nära till en galvfirma och jag ringde dem för pris etc de kostade bara ca 5000:- och få det gjort.
Hör av dig om du galvat ramen, skulle vara intressant att se resultat och ditt omdömme?.
MVH Antetran
505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal
Nej, Det blev inte galv. Det blig grund+toplack på en del och grund+hammarlack+flytande pvc på mer utsatta ställen.antetran skrev:Hej,kamikaze skrev:Nu är min Seven såld! Corvetten ska hämtas i helgen, Var och pratade med han som har den idag. Det visade sig att Inredningen i bilen är omklädd med nytt skinn och han hade registreat in den i Sverige innan han plockade ner den, så det finns nummerplåtar och Papper på bilen!, bara glada nyheter. Ska ringa och förbereda blästraren imorgon så att jag kan försöka få iväg och galva ram och diverse andra prylar i nästa vecka.
Kul projekt!,
Ser du funderar på att galva ramen vilket är en tanke som slagit mig, vissa menar att den kan slå sig, och andra att det funkar utmärkt (De galvar ju släpvagnsramarna). Det får visst inte finnas några slutna utrymmen då smäller det!![]()
Jag har ganska nära till en galvfirma och jag ringde dem för pris etc de kostade bara ca 5000:- och få det gjort.
Hör av dig om du galvat ramen, skulle vara intressant att se resultat och ditt omdömme?.
MVH Antetran
Stingray -74 nu på lack