Sida 2 av 2
Postat: lör feb 26, 2005 22:48
av Terner
Men åhh vad är detta?
En Corvette är inte en bil det är en upplevelse.
Du kan inte parkera den utan attt någon frågar hur många hästar den har.
Om du lyckas med att smita iväg från den utan frågor står det 14 st när du kommer tillbaka och frågar hur många hästar den har....
Står det 2 brudar och bligar på den får du välja ... bara en får plats
30 sekunder senare inser du att du valt fel brud när hon säger att hennes kille har en Mitzu nåt som har 4 kromade luftfilter som sticker ut genom skärmarna
Om du blir av med bruden (tveksamt för hon har tänt på din V8) så är det ändå fösent för då har du redan kört upp dagens bränsleransion. Du simulerar bränslestopp och frågar försiktigt om hon har Q8-kort?
Och så vidare...
Medge ingen lämnas oberörd av Corvette
Postat: lör feb 26, 2005 23:32
av Peter
Många frågar ofta om det e en "äkta" Stingray

Verkar som om folk tror att "Stingray" är ett utrustningspaket

Postat: sön feb 27, 2005 10:12
av frisk
hehe ...
Ja hur ser en oäkta ut??
Postat: sön feb 27, 2005 19:20
av Mr SIXPACK
OÄKTA. Det fanns en snubbe från Skåne som för ett gäng år sedan gjöt av en Corvette-kaross (C3 men kommer inte ihåg exakta årsmodellen) och planterade den på en bottenplatta från en SAAB.
Bästa Corvettehälsning
Svemp@
Postat: sön feb 27, 2005 19:39
av Terner
Mr SIXPACK skrev:OÄKTA. Det fanns en snubbe från Skåne som för ett gäng år sedan gjöt av en Corvette-kaross (C3 men kommer inte ihåg exakta årsmodellen) och planterade den på en bottenplatta från en SAAB.
Bästa Corvettehälsning
Svemp@
Ajajdå kanske därför mina reservdelar aldrig passar????
/Terner
Postat: sön feb 27, 2005 19:47
av vett74
hehe framhjulsdrift å BB det skulle va nått

Postat: sön feb 27, 2005 19:50
av Stefan
vett74 skrev:hehe framhjulsdrift å BB det skulle va nått

Cadillac kan ju 500" å framkrafs

Postat: sön feb 27, 2005 20:22
av vett74
aah justfan det har du rätt i!
undrar hur dom tänkte när dom gjorde den bilen...
Postat: sön feb 27, 2005 21:03
av Black`n Mad

jag har sprungit till tomt gränsen många gånger och trott att jag kollat in en vette men ack det är saab 99-900 med vette kaross. jag har mött den några gånger men föraren tittar ner varje gång... tänk vilket hemskt ljud en vette som låter saab 99 med 2-tums system..huja...tur man har en äkta!!!!
Postat: sön feb 27, 2005 21:20
av frisk
Allvarligt????
Vad e meningen? Kan ju inte va sy mycket billigare direkt....

Postat: sön feb 27, 2005 21:50
av Black`n Mad
bara mina bilar inte parar sig i garaget. Vettens natt kompis är en v4-68 nostalgi rally.. då kanske man hel plötsligt har en saab-corvette..huja mej...får spika upp en skiljevägg snabbt...hörde att den såldes för 15-20 lakan för några år sen...bränsle förbrukningen kanske..

Postat: sön feb 27, 2005 22:22
av vett74
du har då iaf en V motor fortfarande
bara tappat lite cylindrar

Postat: sön feb 27, 2005 22:27
av susanna113
Terner skrev:susanna113 skrev:78 är snyggast

har 350hk i min, inte orginal då
Apropå inredningen, helt ny inredning till min, dörrpaneler mattor säten ligger på ca 5500 exl. frakt om man beställer från USA, rätt ok pris för en helt ny insida i bilen
Ehh 5500 kostar ju bara insidorna till dörrarna? Var handlar du allt för fem å fem???
/Terner
Nu menade jag nog mattorna m.m endast , men dörrpanelerna till min 78 kostar ca 3000, handlar man på ebay blir det betydligt billigare dessutom
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... J0DU39F5XB
Postat: ons mar 02, 2005 21:32
av Stingray
antos skrev:Mina råd inför Vetteköpet är två.
2. Kaross. Sprickor, bubblor och vad det nu kan vara som kan upptäkas när man okulärbesiktar en vette är bara att rata. Dåliga karosser är dyra och svåra att åtgärda.
Alla karosser, som är gjorda i glasfiber, rör på sig så alla karosser spricker eller visar tendens till sprickor någon gång under sin livstid. Dom ska absolut INTE ratas, I så fall kommer du aldrig att hitta en bil.... Det finns egentligen inte bättre eller sämre karosser vad det gäller org bilar, bara karossmodifierade bilar.... och det finns dåliga passformer på bilar från 74 och uppåt där även nos och bakparti gjordes i både glasfiber och gummi. Dessutom är karosserna absolut inte svåra att åtgärda
/Tommy
Postat: tor mar 10, 2005 0:15
av gbak
Bobba:
Har det blivit nån Corvette än?