Sida 2 av 2
Postat: tis sep 20, 2005 13:11
av Peter
Det e en sak att hjälpa till med att ge råd om vilken produkt man ska ha men om man börjar peka åt ett specifikt företag som man har lite självintresse i så lyser det tyvärr lite väl mycket "smygreklam" över det hela.
Sånt kan ju väldigt lätt irritera upp företag som faktiskt betalar för sin reklam på hemsidan.

Så öppna lädret och köp lite reklamutrymme nu

Postat: tis sep 20, 2005 14:06
av 2QIK4U
kan tyvärr inte öppna lädret.... på firman har vi som policy att aldrig betala för reklam.
Alla bilar med våran logo och alla som talar väl om oss gör det utan att få en krona för det.
Skulle vara taskigt mot dem som ger något tillbaks om vi betala på ställen som inte ger något att annonsera på.
Du känner mkt väl till att denna diskussionen förts på andra forum och jag ser inget annat motiv från Din sida än att orsaka skada och dålig stämning genom att dra upp det här också.
Vänligen lägg ner den diskussionen/inställningen.
uvh R
Postat: tis sep 20, 2005 15:11
av Nexxus
gbak skrev:Sorry, såg inte att du hade en för 23000:-
Förutsätter att allt är billigare i US, ibland stämmer det inte.
Vad sitter det för komponenter i den motor du säljer?
Fortfarande ganska dyrt om jag får säga vad jag tycker...
Samma motor hittar du på Summit för ca 13.000:- och inte f*n ska någon imbilla mig att frakten gå loss på 10.000, det mesta är som alltid om man väljer att låta någon annan ta hand om det - profit.
Bäst är att plocka hem själv skulle jag tro.
GBAK: Själv har jag äntligen beställt min nya motor, en nerstrokad 310, som kommer att ge ca 400 bromsbänkade ponnisar... DET kommer att bli roligt...
/Nexxus
"Våga vägra big-blocks!"
Postat: tis sep 20, 2005 16:23
av frisk
Du hittar säkert nån här på forumet som tröttnat på sin trimmade sb. Hör med dom isf.... sätt in en annons och se vad du får för svar.
Postat: tis sep 20, 2005 16:33
av Peter
Nexxus skrev: en nerstrokad 310
Hur bygger man en 310?
Postat: tis sep 20, 2005 16:57
av Lars-Henrik
frisk skrev:Du hittar säkert nån här på forumet som tröttnat på sin trimmade sb. Hör med dom isf.... sätt in en annons och se vad du får för svar.
Ingen du ide,är det någon som har eller känner någon med en trimmad 350 .hör gärna av er...Henke...Frisk vore kul att se ditt monster någon gång .Själv så jobbar jag i kungsbacka,men har aldrig sett din bil

Postat: tis sep 20, 2005 17:40
av frisk

Självklart ska du åka med nån dag!

Alltid kul så kanske jag får se din. Har haft den i 2 år nu snart och den stog still i ett av dom. Försöker bränna av lite gammalt gummi i kobacka då och då men tid e ju dyrbart nu för tiden hehe. Kanske blir det nån mer tur till helgen om väder tillåter.

Corv1-micke kanske vill sälja sin?

Postat: tis sep 20, 2005 17:43
av Jake
Lars-Henrik skrev:frisk skrev:Du hittar säkert nån här på forumet som tröttnat på sin trimmade sb. Hör med dom isf.... sätt in en annons och se vad du får för svar.
Ingen du ide,är det någon som har eller känner någon med en trimmad 350 .hör gärna av er...Henke...Frisk vore kul att se ditt monster någon gång .Själv så jobbar jag i kungsbacka,men har aldrig sett din bil

Kollar du NITROZ med jämna mellarum?? där brukar det segla upp motorer med jämna mellanrum..
Postat: tis sep 20, 2005 17:56
av gbak
Nexus:
Vill oxå veta vad en nerstrokad 310 är för nåt?
Personligen vill jag hellre stroka åt andra hållet.
Ju fler cui, ju mera hk/vrid.
Angående sandlådedebatten här på forumet:
Hela ide'n med forumet är ju att vi Corvetteägare skall kunna dela med oss av erfarenheter och tips till varandra.
Som relativt nybliven Corvettägare så är det här en guldgruva för mig.
Därför är det är lite trist när när man får läsa
Hemskt ledsen Gbak....
Har tyvärr ej tid,,,vi har fullt upp med att ställa in tändkurvor på de fördelare vi säljer åt våra kunder,,,vill ej riskera att sinka leveranserna.
Det är liksom inte det svaret jag ville ha. Då är det bättre att inte svara alls!
Robert, du bör välja om du skall agera som en god/bra rådgivare (för erfarenhet och kunskap är jag övertygad om att du har) eller som säljare. Du kan inte sitta på bägge stolarna samtidigt. Om du är säljaren så finns det som Peter säger ett annat forum för det.
Person angrepp likaså reklam hör inte hemma här, visst kan det vara ok att "hacka" lite på någon om man gör det med glimten i ögat.
Vi som skriver här gör det för att det är kul och givande, låt oss fortsätta med det.
Så där ja, nu har jag fått "tjöta" lite jag också!
Postat: tis sep 20, 2005 19:11
av vett74
skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000

Postat: tis sep 20, 2005 21:07
av grebnE
Håller med er gbak, Peter, frisk mm. Det känns som att man inte kan säga här att man ska beställa grejjer från Ebay eller firmor i USA för då känns det som att man blir "idiotförklarad" ?
För det finns ju faktiskt firmor i landet som säljer samma grejjer bara det att det oftast är högre pris?
Jag säger inte att det är fel att handla från sverige, det har jag även gjort men dom flesta gångerna jag har köpt grejjer så har det varit betydligt billigare att ta från USA inklusive tull, moms och frakt hem till dörren på 3-4 dagar!?!
Postat: tis sep 20, 2005 21:31
av Nexxus
Peter skrev:Nexxus skrev: en nerstrokad 310
Hur bygger man en 310?
Det kanske var lite fel av mig att säga nerstrokad...
Utgångsmaterialet är 305 som strokas...
Det är samma koncept som en Trans Am race motor...
Lite experiment motor... och lite hemligt...

Postat: tis sep 20, 2005 21:33
av Nexxus
gbak skrev:Nexus:
Vill oxå veta vad en nerstrokad 310 är för nåt?
Personligen vill jag hellre stroka åt andra hållet.
Ju fler cui, ju mera hk/vrid.
En BB betyder inte alltid mer HK... Det är inte storleken det hänger på, utan hur du använder det... har du inte lärt dig det?

Postat: tis sep 20, 2005 21:34
av Nexxus
vett74 skrev:skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000

Det är ungefär en sådan motor som kommer att hamna i min Corvette

Postat: tis sep 20, 2005 21:41
av frisk
frisk skrev:
Hej Christian!
Tycker du har helt rätt. Tycker själv det e roligt att gnabbas med Robban eftersom han själv inte e långsam med tykna komentarer. Så nu när jag får chansen att jävlas tillbaka så tyckte jag det va roligt. Tror om nån inte att Robban tar illa upp då han e och härjar på alla möjliga tänkbara forum och promotar sig själv och sin speedshop som världens bästa (vilket den kanske e vad vet jag!?) Men han har ju faktiskt sagt själv att färdiga motorer från GM e dynga så nu vill jag bara att han får äta upp lite utav det Hoppas inte nån tar illa upp i detta förövrigt mycket grymma forum men lite skratt, bus förlänger livet eller? Tycker du att det inte faller in i din humorsmak så kan du hoppa över att läsa mina inlägg. Då jag inte e nån mekaniker själv så har jag inte mycket annat än min "dåliga humor" att ge tillbaka till alla som hjälper mig. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har förolämpat någon eller på annat sätt burit mig dumt åt. Ska bättra mig isf m v h Christian
Hej frisk (du heter alltså också Christian?)
Jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad över detta mail... Jag har nog bedömt dig lite fel men det blir lätt så när man bara får läsa några få rader från dig vid vissa tillfällen, och då jag har träffat Robert några gånger antar jag att jag automatiskt tog hans sida.
Han håller en väldigt kaxig sida utåt på forumet, och det är tråkigt, för han är helt annorlunda i verkligheten. Och ja, han har sagt onödigt många kaxiga saker om crate-motorer.
Trevligt att du svarade här på detta sätt, jag kunde inte vara mer nöjd och ska sluta störa mig på dina inlägg nu när jag vet att du inte är så barsnlig som jag tolkat det tidigare
Mvh
Christian
Hoppas du inte misstycker att jag postade det här Christian

Och nu när vi äntligen kom tillbaka till ämnet, Ursäkta!, men jag tyckte det blev så gulligt. En fin försoning liksom

Så Puss på er alla och nu åter till corvette-snack

Postat: tis sep 20, 2005 21:48
av vett74
Nexxus skrev:vett74 skrev:skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000

Det är ungefär en sådan motor som kommer att hamna i min Corvette

perfekt motorval isåfall!

Postat: tis sep 20, 2005 21:54
av Nexxus
Postat: tis sep 20, 2005 22:05
av frisk
skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
Lät riktigt häftigt!! Undrar om min kan varva så mycket med annan kam m.m.?

Postat: tis sep 20, 2005 22:26
av KrilleN
Det går väl att varva din Frisk....8000RPM...plattan i mattan bara

Postat: ons sep 21, 2005 5:38
av pappi
Vett74:a!! Vilken sång öviks killen hade under huven, helt otroligt!

Här kan man snacka om en motor som är välbalanserad, men frågan kvarstår. Var det en 302:a eller var det en 350 motor?

Enligt utsagor så satt det tydligen en 350 motor i den, men någon här på forumet kanske vet svaret?
MVH Pappi
Postat: ons sep 21, 2005 17:14
av vett74
Mjo läste lite mer om den där camaron verkar vara en 350 som sitter där
men det är bara vad dom säger på sävarturbosidan.
Men oj vad det lät trevligt!

Postat: tor sep 22, 2005 2:00
av Nexxus
pappi skrev:Vett74:a!! Vilken sång öviks killen hade under huven, helt otroligt!

Här kan man snacka om en motor som är välbalanserad, men frågan kvarstår. Var det en 302:a eller var det en 350 motor?

Enligt utsagor så satt det tydligen en 350 motor i den, men någon här på forumet kanske vet svaret?
MVH Pappi
Skillnaden är ju inte gigantisk... en 5.1L istället för 5.7...

Postat: tor sep 22, 2005 12:22
av Peter
ny
Postat: mån okt 03, 2005 19:42
av Lars-Henrik
Så nu vet jag hur jag skall göra, det blir en helt ny motor.Kommer med bilder och info

tack för alla goda råd och tipps
