Tja..
L98,an är väldigt bra matchad,för att hålla hyfsad effekt,bra bottenvrid och bräsnsleekonomi.
Så att göra smärre förändringar ökar effekten rätt lite men kanstöra balansen på motorn rejält.
En lätt grej är att byta chip,och det gör något på en automatbil eftersom den börjar hålla växlarna lite längre.
Att öppna på insugssidan gör en del på bilarna upp till 89,men från 90 blev det större luftrenare så det gör föga nytta med öppnat galler K/N filter etc.
Att mixtra med bränsletrycket gjorde lite på bilar med TPI upp till 87 ,men från 88 är det höjt så det är också tveksamt.
men kolla upp spridarna,kvaliteten blev inte bättre med åren.
Att öppna avgassysteme gör många och tex att rensa katen ,vilket är ok upp till 88,men man får mest ökat buller och besvärliga vibrationer kring 90.
Tpi,n klarar inte höga varv,så sätter man in en vassare kam som ska dra högre upp är det ett måste att öppna insugssidan.
Nytt insug,runners plenum är första steget.
Andra steget är bättre toppar och större gasspjäll,headers etc.
men då bör man förstärka automatlådan och bakaxeln.
Är det manuell låda tål den lite mer,och har kraftigarre bakaxel.
men sök finns mängder av trådar om trimning och problem med det.
De extremaste C4 projekten är nog på ett annat corvette forum
http://www.vetteforum.se/