Sida 1 av 1

Så var det dax att byta till C5!

Postat: fre jul 13, 2007 18:23
av Masterworks
Har börjat den långa vägen till att byta upp mig från min
C4 cabbe till en C5 dito!

Årsmodeller jag kikar på är från 99 till 02, vad skiljer dom åt
och vilken är att föredra?

Nästa steg blir väll att skrämma motorn lite, gas eller kompressor,
eller kanske tillsammans?

Jag vill ju helst ha automat,
vad skulle det kosta att preppa den för låt oss säga 550+ hk?

//Patrik

dax för c5

Postat: fre jul 13, 2007 21:26
av Nutte2
Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer :)

I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.

priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan :twisted:
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.

Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.

Re: dax för c5

Postat: fre jul 13, 2007 22:37
av Masterworks
Nutte2 skrev:Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer :)

I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.

priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan :twisted:
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.

Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
Så ett paketpris 100k borde lösa alla mina problem? hehehe...

Kör du preppad automat då?

Postat: mån jul 16, 2007 0:11
av Masterworks
Är 10.000 mil mycket på en beggad C5 eller
ska man leta efter bilar som gått mindre?

Dom flesta står ju i USA så det är lite svårt att avgöra
skicket på dom med endast bilder!

dax för c5

Postat: mån jul 16, 2007 21:24
av Nutte2
Svårt att säga mil på en corvette det beror enbart på hur den skötts.
har själv en -99 som gått 2900mil när jag köpte den och det är inget fel på skicket :D
Har du otur så är bilen hårt körd och sliten. Men det är framför allt en glidarbil tycker jag så det blir ju en och annan mil på vissa bilar.
Viktigt att kolla upp bilen genom carfax så den inte är smälld och så.
Blir ju även slitage på däck, lack, säten, bromsar m.m ju längre bilen gått.
Sök historik på bil om det inte finns men det borde finnas på en corvette :D

Kör orginallåda med kompressorn än så länge.

Lycka till...

Postat: mån jul 16, 2007 21:56
av vette.se
Masterworks skrev:Är 10.000 mil mycket på en beggad C5 eller
ska man leta efter bilar som gått mindre?

Dom flesta står ju i USA så det är lite svårt att avgöra
skicket på dom med endast bilder!
Installerade nyligen ett A&A kit med 10psi laddtryck (ägarens önskemål), LG Race headers samt B&B bullet, det var en -03 med 17000mil :D Går så in åt he..... Denna bil hade dock manuell låda så vi hängde i en Cartek koppling samtidigt så inga problem med det. Som det stått tidigare så kör på 3'an om du ska gasa - låt bli 'D' om du vill ha kvar lådan längre än 100mil ..... Denna -03 var i väldigt bra skick trots 17000mil så hittar du en långmilare i bra skick så var inte rädd att slå till.

För 45000kr får du en komplett sprillans ny låda, race preppad från USA som tål allt du kan slänga på den.

Postat: mån jul 16, 2007 22:31
av Masterworks
vette.se skrev:
Masterworks skrev: För 45000kr får du en komplett sprillans ny låda, race preppad från USA som tål allt du kan slänga på den.
Är det en automat då?

Postat: mån jul 16, 2007 22:49
av vette.se
Masterworks skrev:
vette.se skrev: Är det en automat då?
jovisst

Postat: mån jul 16, 2007 23:27
av Masterworks
vette.se skrev:
Masterworks skrev: jovisst
Får lov att hitta bil innan jag köper låda! hehehe...